چه کسانی چشم زخم دارند؟

چه کسانی چشم زخم دارند؟

آیا چشم زخم وجود دارد؟

بسیاری این سوال برایشان پیش می آید که آیا با این همه اعتقاد مردم به چشم زدن و چشم خوردن اصلا این چشم زخم وجود دارد یا خیر؟

باید بگوئیم چشم زخم یا همان چشم حسد و چشم بد علاوه بر این که در قرآن به آن اشاره شده است از نظر علمی هم ثابت شده است.

چشم زدن با حسادت رابطه نزدیکی دارد اما برخی چشم زخم را با تحسین هم انتقال می دهند.

پس چشم زدن به طور کلی یعنی هر چیزی که در چشم افراد خوش بنشیند.

با سایت اذکار الهی ۷۸۶ همراه باشید تا به طور مفصل از دو دیدگاه علمی و قرآنی این موضوع را بررسی کنیم.

 

چشم زخم از دیدگاه علمی

بسیاری از افراد وجود دارند که به وسیله نیروی مغناطیسی از طریق چشم هایشان می توانند باعث بروز اتفاقاتی شوند.

حتی برخی معتقد هستند که این نیروی خارق العاده که از چشم ساتع می شود را می توان با تمرین و ممارست پرورش داد.

بیش از ۴۰ درصد افراد در تمامی نقاط دنیا به چشم زخم اعتقاد دارند و تنها به کشور ما ختم نمی شود. پس بسیاری از نظر علمی و روانشناسی به این قضیه نگاه می کنند و به وجود آن آگاه هستند.

در دنیایی که انواع اشعه های نامرئی را می توان فهمید و قبول کرد و با آن کارهای زیادی انجام داد پذیرش وجود ماورای چشمی آن چنان هم دور از ذهن نیست.

خیلی از افراد هستند که نسبت به زندگی و روابط زناشویی شما حسادت می کنن و به اصطلاح چشم می زنند، چون چشم پیشرفت و خوشحالی و شادابی زندگی شما را ندارند.

 

چشم زخم از دیدگاه قرآن

این که افرادی هستند که می توانند با چشم هایشان آسیبی به افراد، جانداران و اشیاء برسانند در قرآن به صورت دقیق تصریح نشده ولی آیاتی بر مبنای چشم زدن و چشم حسد وجود دارد

. در بسیاری از آیات قرآن این موضوع چندین بار به اشکال زیر بیان شده است.

• آمده است هنگامی که پیامبر کلمات قرآنی را برای مردم باز گو می کردند به ایشان گفته شده نزدیک بود کسانی که کفر ورزیدند با چشمانشان تو را بلغزانند.

سوره قلم آیه ۵۱ وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ

• همچنین هنگامی که یعقوب علیه السلام می خواست فرزندان خود را روانه مصر کند به آن ها گفت از یک دروازه وارد نشوند بلکه از چندین دروازه وارد شهر شوند تا از گزند چشمانی که جمال آن ها را می خواهند ببینند در امان باشند. یازده فرزند هم به صورت دو نفر و سه نفر از در های متفرقه وارد مصر شدند. این امر در سوره یوسف آیه ۶۷ به طور کامل مشهود است.

• در سوره بقره به وجود چشم زخم و پرورش آن هم اشاره شده است. این سوره از وجود دو فرشته به نام های هاروت و ماروت خبر می دهد که کمک به پرورش و آموزش سحر و چشم زخم می کنند.

به جز آیات قرآنی در روایاتی از امامان بزرگوار و نهج البلاغه هم به چشم زخم و چشم حسد اشاره شده است. گفته شده که چشم زخم حق است و متوسل شدن به دعا برای رفع آن نیز حق است. العین حق والرقی حق.

۲.۱/۵ - (۱۱ امتیاز)

حتما ببینید

روش باطل نمودن سحر زناشویى

موضوع مقاله :روش باطل نمودن سحر زناشویى کد ثبت علمی در مجتمع مصباح کربلا :۵۰۲_۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷_۱۵۰۲  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال