شکل های حضور جن بر بدن انسان

موضوع مقاله :شکل های حضور جن بر بدن انسان

کد ثبت علمی مقاله (در مجتمع مصباح کربلا) : ۵۰۰_۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷_۱۵۰۰

سایت اذکار الهی ۷۸۶ در این مقاله قصد دارد انواع شکل ها و نحوه ی حضور اجنه را بر بدن انسان بررسی کند امید است مورد توجه عزیزان خواننده قرار گیرد.

 ۱. وسوسه :

وسوسه گاهی از نفس انسان و گاهی از شیطان است.

 الله سبحانه و تعالی در سوره ق می‌فرماید:  {وَلَقَدْ خَلَقْنَا الإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ}[ «و ما انسان را آفریده‏ایم و می‏دانیم که نفس او چه وسوسه‏ای به او می‏کند و ما از شاهرگ [او] به او نزدیکتر هستیم»

و در سوره طه می فرماید:{فَوَسْوَسَ إِلَیْهِ الشّیْطَانُ قَالَ یَآدَمُ هَلْ أَدُلّکَ عَلَی شَجَرَهِ الْخُلْدِ وَمُلْکٍ لاّ یَبْلَی}«پس شیطان او را وسوسه کرد گفت ای آدم آیا تو را به درخت جاودانگی و ملکی که زایل نمی‏شود راهنمایی کنم»

و در سوره ناس می فرماید:{قُلْ أَعُوذُ بِرَبّ النّاسِ* مَلِکِ النّاسِ* إِلَهِ النّاسِ* مِن شَرّ الْوَسْوَاسِ الْخَنّاسِ* الّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النّاسِ* مِنَ الْجِنّهِ وَالنّاسِ}  «بگو پناه می‏برم به پروردگار مردم پادشاه مردم معبود مردم از شر وسوسه‏ گر نهان آن کس که در سینه ‏های مردم وسوسه می‏کند چه از جن و [چه از] انس».

پس نفس، انسان، و جن هر کدام دارای وسوسه هستند. وسوسه ممکن است از داخل یا خارج باشد اما شیطان هنگامی که وارد بدن انسان شود وسوسه اش بسیار تأثیر گذار است و شخص جن زده را در سرگردانی ذهنی پیوسته قرار می دهد و از او توان تمرکز، تفکر و خشوع در نماز را به خاطر شدت وسوسه می گیرد. شیطان، شخص جن زده را دچار شک و تردید می کند و در تصرفات، سخنان و کارهایش و در سخنان، کارها و تصرفات دیگران دچار تردید می نماید و آن در خلال آن چه است که شیطان به قلبش وسوسه می کند تا آن جا که آن وسوسه را باور می کند و به خود تلقین می کند و به درستی آن معتقد می‌شود در نتیجه برای دخل و تصرف شیطان از طریق وسوسه خوار و ذلیل می گردد.

 

۲.  حاضر شدن بر بدن انسان:

شیطان بر قسمتی از بدن مریض وارد می شود و باعث درد در پشت یا سرش می گردد و شنیدن و دیدن را به طور کامل از دست می دهد و این مرض روزهای بسیاری ادامه می‌یابد و این مانند فلج همیشگی که به سبب جن بوجود می آید.

 

 ۳. حضور کامل: 

حضور جن در بدن مریض حضور کامل است و بر زبانش سخن می گوید و با بدنش فاصله ای را با سختی یا مشاجره کردن با مردم، یا به حالت فرار می پیماید.  در تمام این مدت جن در بدن مریض وجود دارد و مریض چیزی نمی داند تا آن جا که از شیاطین کسانی هستند که تمام مدت حاضر هستند و در ماشین می نشینند و با مریض سفر می کنند و او نمی داند و این مدت حضور جن که به خاطر ضعف ایمانی و بدنی است با قوی شدن دوباره انسان متوقف می شود.

 

۴. حضور مشترک:

و این شبیه حضور زن و شوهر و حضور کامل است اما مرتبه ای از آن پایین تر است و آن این که شیطان بر بدن انسان وارد می شود و ممکن است تمام وجود انسان، از نوک سر تا پاهایش را در برگیرد و انسان هر چیزی که اطرافش روی می دهد را می فهمد اما با کلامی سخن می گوید و کاری را انجام می دهد بدون این که بخواهد آن را انجام دهد بلکه از انواع جن این است که بر زبان انسان سخن می گوید و ممکن نیست که مشخص کنید و بداند که چه کسی است که دارد سخن می گوید تا آن جا که خود مریض نیز نمی داند و این نوع حضور را بسیاری از شیاطین در حالات سحر انجام می دهند به خصوص در حالات سحر تفرق و جدایی.

در این حالت شیطان حاضر می شود و با دیگری مشاجره می‌کند تا این که جدایی روی می دهد.

 

۵.  تماس جن با انسان در رختخواب:

خداوند متعال می فرماید:{إِنّمَا ذَلِکُمُ الشّیْطَانُ یُخَوّفُ أَوْلِیَاءَهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن کُنتُمْ مّؤْمِنِینَ} «در واقع این شیطان است که شما را از دوستان خودمی‏ترساند پس اگر مؤمنید از آنان مترسید و از من بترسید

۳.۴/۵ - (۱۱ امتیاز)

حتما ببینید

حضور اجنه درمنزل

موضوع مقاله : حضور اجنه درمنزل کد ثبت علمی در مجتمع مصباح کربلا :۵۰۴_۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷_۱۵۰۴ ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال