چرا انگشتر طلا برای مردان حرام است؟

چرا انگشتر طلا حرام است؟

با توجه به مضراتی که طلا برای مردان دارد، بر اساس نظر مراجع تقلید استفاده از طلا حرام بوده و در این خصوص نظرات متفاوتی نیز وجود دارد.

بنابراین در این مطلب از سایت دعانویسی اسلامی اذکار الهی ۷۸۶ علت حرام بودن طلا برای مردان مثل انگشتر را از جهت علمی و فقهی بررسی خواهیم کرد.

مضرات و علت حرام بودن طلا برای مردان چیست؟

تعداد گلبول ‌های سفید در خون مردان از زنان بیشتر است و اگر مردان از طلا استفاده کنند به دلیل خاصیت شبه القایی که طلا دارد، موجب می‌ شود تعداد این گلبول ‌های سفید رو به افزایش باشد و در نتیجه جای گلبول ‌های قرمز را هم بگیرد.

به همین علت تعادل میان تعداد گلبول ‌های سفید و قرمز بهم می ‌خورد و در نتیجه ممکن است مردان در معرض بیماری ‌هایی مانند کم خونی، سرطان، قلبی و سکته شوند.

مضرات استفاده از انگشتر ‌طلا برای مردان

حتی اگر مردان به مدت طولانی از طلا استفاده کنند، هورمون ‌های هیپوفیز در بدن دچار اختلال می‌شوند و همین امر موجب کاهش ترشح تستسترون و اسپرماتوزوئید می ‌شود که در نتیجه کاهش میل جنسی را به همراه داشته و ممکن است مرد عقیم شود.

مردان در مقایسه با زنان چون چربی پوست کمتری دارند، بنابراین طلا می‌ تواند به راحتی از یون داخل پوست مردان حرکت کرده و وارد خون شود که در نهایت در کبد مشکل ایجاد می‌کند.

در صورتی که در بدن زنان چربی پوست آن ‌ها مانند یک سد مقاوم عمل کرده و اجازه نمی‌ دهد اشعه ‌های مضر طلا وارد بدن آن‌ ها شود.

طلای زرد و سفید با یکدیگر تفاوتی ندارند.

اما در مقابل فلزاتی مانند نقره یا پلاتین می ‌توانند جایگزین طلا شوند که هر کدام از این‌ ها ضرری برای مردان نداشته و به راحتی می‌ توانند استفاده کنند.

بنابراین با همه توضیحات مختصری که در این مطلب بیان کردیم، استفاده از طلا برای مردان حرام بوده و از نظر جسمی و سلامتی نیز می‌تواند بسیار مضر باشد.

در اینجا به اختصار نظر چند تن از مراجع تقلید را در ارتباط با حرام بودن طلا قرار داده‌ایم:

حضرت آیت الله العظمی خمینی(ره) در خصوص استفاده از انگشتر طلا

برای مردان پلاتین و طلای سفید اشکال ندارد؛ مگر آن که طلای سفید همان طلای زرد باشد و با مخلوط کردن تغییر رنگ داده باشد . (امام خمینی استفتائات، ج ۱، س۵۰)

نظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در خوص استفاده از طلا

اگر چیزی که طلای سفید نامیده می‏ شود همان طلای زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‏ای رنگ آن سفید شده، حرام است.

ولی اگر عنصر طلا در آن به قدری کم است که عرفاً به آن طلا نمی‏ گویند، مانع ندارد و پلاتین نیز اشکال ندارد. (آیت الله خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س ۴۴۳)

حضرت آیت الله العظمی سیستانی در خصوص استفاده از انگشتر طلا گفته اند:

استفاده از طلا اگر چه با آبکاری رنگ آن سفید شده باشد مثل آویختن زنجیر طلا به سینه، انگشتر طلا به دست کردن، بستن ساعت مچی طلا به دست، برای مردان حرام و نماز خواندن با آنها باطل است.

اما به کار بردن پلاتین در زیورآلات مردان بلامانع است. (دفتر استفتائات آیت الله سیستانی)

۳/۵ - (۱ امتیاز)

حتما ببینید

حضور اجنه درمنزل

موضوع مقاله : حضور اجنه درمنزل کد ثبت علمی در مجتمع مصباح کربلا :۵۰۴_۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷_۱۵۰۴ ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال